15 éves történet, most Alan Jenkins blogján bukkant fel ismét. Csak azért hozom elő, mert jól mutatja, hogyan próbálták a kártya-kibocsátók már akkor is felverni a másodlagos piaci árakat, ezen keresztül pedig növelni a keresletet a kártyáikra azzal, hogy a vásárló úgy érezze, még többet kap a pénzéért, amikor az ő termékeiket vásárolja.
Az Upper Deck 2001-2002-es Manchester United sorozatába 7 darab számozott, Gold David Beckham Aláírt lap került. E poszteren ezeket körözteti maga a gyártó, felajánlva, hogy darabját 2000 fontért visszavásárolja. Meglehetősen valószínűtlen, hogy ezt a 7 kártyát csak úgy véletlenül csomagolták bele a pakkokba.
Vélhetően arra bazíroztak, hogy ettől egyrészt értékesebbnek tűnik majd a sorozatuk (hiszen, ha egy Gold AU ennyit ér, egy "sima" AU is sokat érhet - ebben a sorozatban /200-ig sorszámozott AU-k, valamint szintén számozott mez- és cipődarabos lapok is voltak), másrészt, ha ennyit ér, akkor mindenki ezeket fogja hajtani, és viszik mint a cukrot.
Annál zseniálisabb húzás nincs, mint amikor a kínlatot és a keresletet is te teremted meg, a többiek meg csak igazodnak. Még ha ellenszenves lépés is, és többek között az ilyeneknek is köszönhetőek a mai magas árak, azért le a kalappal.