KÁRTYAGYŰJTŐ BLOG • Focis- és kosaraskártyák, meg minden sportkártya, ami magyar!

Kártyagyűjtő

Toploadereket albumba? Lehetséges!!!

2018. május 01. - Beniiiiii

Évek óta kerestem a módot arra, hogy azokat a kártyákat, melyek „megérdemlik” ne sima 9 zsebes albumban tároljam, hanem toploaderekben, azaz keménytokokban. Csakhogy ezek jóval nagyobbak, mint a kártyák, és ugyan egy amerikai cég árul külön ezekre méretezett albumokat és lapokat, csakhogy, ahogy ilyenkor lenni szokott, levédette az „ötletet”, és horror áron méri. Maradt tehát kézenfekvő lehetőségnek a jól bevált cipősdoboz, de a gyűjtemény arra való, hogy a gyűjtő örömét lelje benne, így mégsem suvasztottam őket egy komód fiókjának mélyére.

Korábban így festettek a kártyák az UltraPro 9 zsebes albumlapjaiban:
01_15.jpg
02_16.jpg

Hosszas keresés után azonban ráakadtam ezekre az egyszerű 10x15-ös fotók tárolására készült albumlapokra (Esselte 78001). Oldalanként 4 zseb van rajtuk, csomagonként 10 lap található ebben a kiszerelésben.

Ezekbe a zsebekbe pedig – keresztbe forgatva és oldalról becsúsztatva – pont két toploadert lehet tenni egymás mellé, méghozzá úgy, hogy azok nem csúsznak egymásra, szorulnak, de éppen csak annyira, hogy ne csússzanak ki könnyen. Azaz pont ideális.

Egy zseb, benne két, oldalról (esetünkben jobbról) becsúsztatott toploaderrel
06_11.jpg

Egy ilyen albumlap, a 4 zsebben összesen 8 kártyával
07_12.jpg

Végül mindez visszatéve a gyűrűsmappába
08_9.jpg

Nem állítom, hogy ez az egyetlen 10x15-ös méretű zsebes albumlap amely megfelel a célra, de én ezt próbáltam ki, és bevált. A 35, 55, 75 és 100 pont vastagságú toploaderek simán beleférnek. A 120 és 130 pontosakat ugyan nagyon lassan be lehet tuszkolni, de ez már határeset (két albumlapot szétszaggattam, mire rájöttem, hogy amikor ezeket oldalról betolom, lassan, türelmesen, de fent és lent egyforma erővel kell nyomni, hogy minél kevésbé álljon keresztbe, különben kihasad).

Ugyan ezzel a megoldással egy oldalra 9 helyett 8 kártya jut, és a kártyák el is vannak forgatva, de ennyit megér, hogy biztonságban tudjuk őket. Mert sajnos láttam én már megfelelő megoldás híján, csupaszon tárolt nagyon ritka kártyákat, vagy alacsony számozású paralleleket. Na, ezt a kompromisszumot mostantól senkinek nem kell meghoznia, ne sérüljön se a sarok se a felület, maradjon érték minden arra érdemes kártya.

Ja, és persze nem utolsó sorban, a mégvastagabbak kivételével: viszlát cipősdobozok!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://kartyagyujto.blog.hu/api/trackback/id/tr9013882086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása